Projektansvarlig

Målrettet rådgivning ved brug af kommunikationsteknologier- udvikling

Der udvikles nye elementer til portalen Landmand.dk omfattende personaliserede tjenester; forbedrede vejr informationer; brug af video teknologi; faciliteter for virtuelle ERFA grupper og mulighed for via mobile enheder at tilgå dele af indholdet på Landmand.dk. Landmand.dk er en portal målrettet landmænd, der som registreret bruger på Landmand.dk har en såkaldt Min Side, der udgør en perfekt platform for personaliseret information, idet vi via træk på centrale databaser kender landmanden og hans produktionsforhold. Sammenholdt med landmandens egne ønsker og præferencer kan vi derfor i princippet præsentere nøjagtig den information, de varslinger og de tjenester, der er relevante for ham, og præsentere dem på hans side, når det er relevant og tilsvarende tage dem væk igen, når det ikke længere er relevant.

Proposal for ICT 2010 Networking session

Forslag til networking session på ICT 2010, september 27-29, arrangeret af European Commission og hosted af the Belgian Presidency of the European Union.

Landmænds brug af sociale medier

En analyse omfattende facebook, LinkedIn, TractorTech, FarmerDating og andre sites. Analysen blev udført efteråret 2010

Landmænds kendskab til en række sociale medier

Del af spørgeundersøgelse gennemført i oktober 2010

DLBR LandbrugsInfo nyhedsbreve

Brugere af LandbrugsInfo kan angive faglige interesser, hvorefter systemet ved brug af en søgerobot genererer et personaliseret nyhedsbrev indeholdende omtale af præcis de artikler, der svarer til brugerens faglige interesser.

Vejrprognose komponent på Landmand.dk

Der er udviklet en vejrprognose komponent til Landmand.dk. Prognosen beregnes ud fra vejrdata fra DMI.Vejrprognoserne vises, når landmandmanden bevæger musen hen over de to vejr ikoner, der er på portalen.

Vejledning om brug af video i den løbende faglige formidling

En vejledning målrettet ansatte på Videncentret, således at disse kommer godt i gang med at benytte video i den løbende faglige formidling.

Videncentrets YouTube publiceringsplatform

Som led i udviklingen i brugen af video, har Videncentret benyttet YouTube som publiceringsplatform. Dette dokument viser med kanalen Planteavl som eksempel, nogle af de muligheder, der stilles til rådighed af YouTube

23 Video - "behind the scene" på Videnscentrets video platform

Videncentret valgte efter et længere analysearbejde at benytte 23 Video som publiceringsplatform for og indgang til videoer produceret af Videncentret. Dette skærmdump giver et kig "behind the scene".

Instruktionsvideoer til mobil visning

Der er lavet et bibliotek med syv instruktionsvideoer om smågrise produktion. Biblioteket er tilgængelig på mobile enheder via mobil.landmand.dk. Vedhæftede skærmdump giver et indtryk.

Android Market: Mobil.landmand.dk som apps

For at gøre det let og simpelt at tilgå det mobile site mobil.landmand.dk er denne pakket ind i en app, der kan installeres fra Googles Android Market (http://market.android.com)

Videncentrets egen YouTube

Omtale af Videncentrets video publiceringsplatform video.dlbr.dk. Omtalen blev bragt i Indblik, nr. 1, marts 2011.

Oversættelse af Yammer til dansk

Videncentrets medarbejdere har bidraget med flere end 500 oversættelser af udtryk og sætninger fra engelsk til dansk på Yammer platformen. Dette arbejde har været afgørende for at gøre Yammer tilgængelig for alle landmænd.

Brug af eksterne services til personaliserede nyhedsbreve

Notat, der vurderer anvendligheden af Google Alert; AlertRank og Giga Alert som potentiel "motor" for søgerobotter med henblik på personaliserede nyhedsbreve.

Målrettet udvikling ved brug af kommunikationsteknologier – udvikling

Afsluttende rapport